torsdag 24 januari 2013

En upptäckare och en gitarr

Skiss nr 22-24 av 365 Skisser 2013
Skiss nr 25 av 365 Skisser 2013
Publicerar här skiss 22-25 av mina 365 skisser 2013. Läget här hemma ganska oförändrat, två sjuka killar och jag. De övre skisserna ska föreställa sonen och den undre min slitna gitarr. Gitarren fick jag i present i högstadiet och använde den ofta på den tiden till att skriva låtar på (!). Nu försöker jag lära mig ackorden till diverse barnvisor. Kom på att jag skulle fästa små lappar på baksidan med ackordsföljderna. När man spelar för ett barn fungerar det inte att snegla i en bok samtidigt som man spelar har jag upptäckt. Då blir resultatet alldeles för oengagerat för att fånga i alla fall min sons intresse. Så nu gör jag så gott jag kan med rosa fusklappar istället...

2 kommentarer:

Madde sa...

Gillar dina snabba vardags-skisser. Kul projekt!

Sara sa...

Hej madde, vad roligt med en ny besökare här. Hittade på så vis din blogg, och dit kommer jag återvända! Jo det var ju jättekul mad ett 365-projekt. Glad att jag började!