fredag 5 augusti 2011

Sammanfattning Konst i kvarn´ 2011

Sålda motiv Konst i kvarn´ 2011: Fyrfamiljen, Köket, Nycklar, Kärlekskrankorna och Becka.
Har just varit och plockat ner min utställning i kvarnen. Till min glädje sålde jag alla konsttryck utom ett av de fem jag valt att ta med på utställningen. Det var trevligt att träffa köparna, uppmuntrande att träffa människor som väljer mina bilder på sina väggar. Nu är jag laddad inför fortsatt skapande. Tråkigt nog sålde jag ingen oljemålning.

Fler saker att komma ihåg till nästa utställning (som jag hoppas blir tidigare än konst i kvarn nästa sommar):
  • Visitkort! Jag hade inga i år. Rent dålig planering från min sida. Men idag har jag beställt nya visitkort via www.moo.com. De kommer i September. Tror de blir kanon.
  • Vykort. 
  • En ordentlig presentation av mig själv i textform. (Det hade jag förra året.)
  • Ett häfte med bilder av tidigare utställda alster. (Det hade Petra Lundström, tyckte det var väldigt intressant att bläddra i.)
Det jag vill satsa mest på nu (vad gäller mina bilder) är att fortsätta marknadsföra mina konsttryck och mönster på olika sätt, samt att ta fram nya, eftersom jag märker att de är omtyckta. Självklart kommer det gå att följa det arbetet här i bloggen.  

Mina foton från utställningen blev tyvärr alldeles för dåliga för att visa här... Men ni får i alla fall se vad jag sålde. Bättre foton av målningarna som fanns med kommer senare.

4 kommentarer:

Helena Milton sa...

Vad roligt ändå att du fick lite sålt och visitkort är ju bra att ha. Hoppas vi får se de på bloggen här sedan. Man får alltid lite olika idéer och tips från olika håll, bara att tillämpa...som det där med häftet med tidigare alster :-)

Elin sa...

Grattis till lyckad utställning! Jag förstår att dina tryck är populära, själv är jag väldigt förtjust i kärlekskrankorna. Du måste berätta hur dina visitkort blir senare. Jag kikade in på deras hemsida (efter att du tipsat tror jag...) och blev lite sur över att jag inte beställt där, men kanske nästa gång.

Sara sa...

Helena: Ja, nu har jag fått en hel del att fundera över! Japp, ni får ni se korten på bloggen. Kul med Moo är att man kan välja att ha olika motiv på kort i samma beställning...

Elin: Tack! Om du tycker mina blir bra kan du ju beställa där nästa gång. Upptäckte Moo för flera år sen, i början av bloggeriet och tänkte redan då att jag ville beställa där om det nån gång blev aktuellt.

HELENA sa...

Grattis Sara till en lyckad utställning!

Kram på dig och keep up the good work:)