tisdag 2 mars 2010

Nyligen skapat av Linda Andersson

"Springtime" kallar Linda tavlan ovan i textil som är dekorerad med knappar och bokstäver i trä. En idé att ta efter för den som inte vill ta fram penna och penslar. Supersnyggt tycker jag! Mönstret på tyget är helt i min smak. Jag blir glad av den här tavlan.
"Life" är en tavla skapad med tusch och sprayfärg. En 90 centimeters canvaskvadrat fylld med citat.
Tavlan "Beginning" är ett collage på duk med bland annat scrapbookingpapper och ett foto.

Jag vet att min vän Linda inte kan spraymåla som hon vill just nu på grund av att hon inte har någon lämplig plats att hålla till på, men jag ser fram emot att få se hennes kommande skapelser. Som tur är får Linda vara konstnär mest varje dag på jobbet, men då handlar det om skapelser i form av buketter och blomsterarrangemang. Linda är nämligen florist, en mycket skicklig sådan.

Inga kommentarer: