söndag 9 november 2008

Senaste skvalret och annat alldagligt

Klicka på bilden för att se större. Tyvärr är tidningen inte daterad, men jag skulle gissa på tidigt 90-tal.

Kanina har utmanat mig. Efter lite funderande är det nog så att jag vill vara med ändå. Det är ju faktiskt ganska skoj att berätta något om sig själv. Speciellt om saken gäller lite lagom knäppa och helt alldagliga saker. Några händelser från min uppväxt i Holmsund dök upp i huvudet på mig och bad att få bli omtalade, och det föranledde ett besök i förrådet där jag förvarar en stor blå IKEA kartong. Kartongen innehåller massa spännande blandade prylar. Där hittade jag tex ett nummer av tidningen "Extrakex", utgiven av mig och lillasyster. Sidorna ovan kommer därifrån. Jag har skrattat så tårarna runnit... Men, till sak, här följer reglerna till utmaningen från Kanina och mina svar.

Utmanad
(regler) Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

  1. I lågstadiet författade jag en serie noveller som handlade om Toto, en Nymfparakit som var rockstjärna och bodde på ett zoo. Totos flickvän hette Dassi.
  2. Vår familj ägde ingen videokamera när jag växte upp, men det finns en film på mig och syrran när vi sjunger ledmotivet till Skönheten och Odjuret. Lillasyster är en tvärhand hög.
  3. Jag har en kjol med röda vallmo som jag köpt i Edinburgh.
  4. Jag går alltid omkring och sjunger när jag är hemma.
  5. En gång sa en kund till mig att jag skrev fult.
  6. Jag har kört över en Benjaminfikus i garaget. Bilens motor var inte igång.
  7. En gång glömde jag bort att jag hade kört bil till jobbet. Då inga bussar fanns att tillgå ringde jag efter skjuts.
Ni som känner er manade kan känna er utmanade. Mer än så säger jag inte.

5 kommentarer:

Kanina sa...

Du är rolig du :D Och påhittig! Den där novellen om Toto låter ju jättebra. När kom du på att du hade bilen stående i stan?

Sara sa...

Kanina: Jag fick läsa Toto högt för paralellklasserna. Haha. Min mamma, som jag tiggde skjuss av, upplyste mig mig om det. Så jag knallade ner till parkeringen och körde hem. Det var när jag jobbade på Strömpilen :). Ett glatt minne :).

Oldandbony sa...

HAHAHAHA. ojoj, uppiggande! Alltså din lillasyster verkar en aning fixerad vid underkläder. Sjukt roligt. Jag måste få se hela tidningen snart. Love you!

Anonym sa...

Haha,det där var riktigt kul :) jag torkar tårarna nu!!!Vill nog gärna läsa hela tidningen,jag också!!!!Punkt 6 var bäst i listan ;).....Kram mamma A

Sara sa...

Oldandbony: Rackarns vare du som skrev det där med alla hållare. Då förstår jag... Tyckte det var lite olikt mig ;).
Mamma: Jo, punkt 6 är bra. Den är en klassiker.