söndag 9 november 2008

Bland annat en oförtjänt tårta

Sådär ja. Något nytt att vila ögonen på här hos mig.

Den här mörka veckan famnar en spretig bukett av händelser.
Nyförvärvad bokslutsvisdom, oförtjänt smörgåstårta (en vän bjöd på tårtan som tack för flytthjälp som hon fick av ett par andra vänner), James Bond med SCA, pizza, några långa promenader, kaffe och choklad på kungsgatan hos lillasyster, en snabbvisit på Lilla Galleriet för att kika närmare på Karl Mårtens fågelporträtt (maken skojar om att sälja båten och köpa tio fågelporträtt för pengarna- de är fantastiska), ett mått av kreativ prestationsångest, tålmodigt lirkande och högljutt stönande över tjurig skrivare. Dessutom: Visst plinkande på femsträngad gitarr.

Vad jag tyvärr inte gjort i veckan är att besöka Klungans föreställning "Det är vi som är hemgiften". Det hade varit något.

3 kommentarer:

Oldandbony sa...

Oj, vilka vackra fotografier!! Jag kan lugna dig med att säga att klungan inte alls levde upp till mina höga förväntningar den här gången. Jag var faktiskt ganska uttråkad om jag ska vara ärlig. Menmen. Jag har haft en greym trevlig kväll. Puss!

kanina sa...

Jättefina bilder!

Maria E. sa...

Härliga höstbilder!