fredag 3 oktober 2008

Två länkar och lite annat smått och gott

Den här veckan har jag prickat av rensning av och uppdatering av garderob, dataprov, föreläsningar i projektmetodik och kämpat med en slemmig, extremt envis sak till förkylning som inte alls vill följa samma mönster som andra förkylningar jag träffat på. Ordet slem räcker gott för att beskriva den.

Just nu sitter jag och redigerar och testar att skriva ut några bilder som kanske ska flytta till ramar söderut. (Det är jag lycklig över.) Snart ska jag äta lite lunch och därefter skriva en handlingsplan med mål och delmål, syfte och nätverk som jag ska använda i mitt sökande efter en praktikplats på en revisionsbyrå eller ekonomiavdelning. (Råkar du som läser detta ha sådana kontakter i Umeå? Hör gärna av dig med tips!)

Två enligt mig intressanta länkar:
  • Konstbar- ett spännande konstbutikskoncept.
  • Krenova- ett intressant projekt som pågår här i Umeå.
Kom ihåg:
  • Köpa VF imorgon. De publicerar ett inredningsreportage från min vän Isas (ljuvliga) hem.
  • Att njuta av helgen!
Trevlig helg!

3 kommentarer:

Heart of a star sa...

Fina bilder. Hoppas det går bra med jobbsökandet, förberedelser underskattas alldeles för mycket tror jag. :) Lycka till!

Linda sa...

Alldeles sant att man ibland kan behöva påminna sig om de mest självklara sakerna i livet; som att njuta av det tex..Kram vännen

Maria sa...

HÄRLIGA PÄRON! Lycka till med praktikplatsletandet! Har tyvärr ont om kontakter i den branschen i Umeåtrakten... :(