torsdag 30 oktober 2008

Boken är beställd

(Bilden är lånad från www.chiaraalbertoni.com)

Tack Emelie för tipset! Nu har jag beställt Grafisk kokbok från Bokus. Efter gårdagens inlägg känns det nästan lite olämpligt att blogga redan idag ;). Jag blev verkligen jätteglad över boktipset, och även över Marias kommentar. Tack! Eventuellt kommer det att bli ett inlägg till under helgen. En liten rapport från lördagens "pysselkväll".

Satt nyss och lusläste VK över den obligatoriska morgonkaffekoppen. En artikel handlade om konstnären Chiara Albertoni från Italien, aktuell med en separatutställning på Galleri Andersson Sandström här i Umeå. När jag såg bilderna av hennes konst i VK trodde jag först att det var fotografier, men det är alltså oljemålningar. Jag är förstummad... Vilket enormt tålamod den här konstnären måste besitta! Se mer av hennes konst här. Kanske gillar jag det här pga min förkärlek till blommor i närbild. De är så perfekta in i minsta detalj.

På tal om blommor så fick jag en kram "IRL" av Margareta på Holmsundsblommor igår när jag gjorde en snabbvisit i Holmsund. Det var jätteroligt att träffa Margareta, vi har ju bara konverserat över nätet förut. Samtidigt passade jag på att spana in deras nyheter och krama om Linda. Holmsundsblommor är verkligen en mysig butik.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå,tjejen!Hoppas helgen har varit bra ;) spännande att få hem den boken,nu får du ju förstås lite till att plugga!!Kram A

kanina sa...

Grattis! Du har blivit utmanad i min blogg :D

Elise sa...

Många bra tips. Tack! Boken verkar intressant, och den har nu hamnat på min lista med böcker som ska köpas.

Sara sa...

Nina: Ojdå... Vad har du hittat på nu? :)Ska genast surfa vidare till dig :D.
Elise: Boken har inte anlänt till mig än, jag kanske återkommer med en liten recension senare. Får se om tiden räcker till... Kul att du gillade tipsen!