måndag 1 september 2008

På besök hos Agnes

Bilder ovanifrån: 1) Avvisarlist provmonteras. 2) Närbild på listen. 3) Agnes. 4) Agnes nya akterdäck i teak.

Vårt Projekt Träbåtsrenovering går framåt! Igår hälsade jag på Agnes, vår träbåt, i båthuset, med kameran i högsta hugg. Agnes fördäck och akterdäck har blivit bytta, bland annat. Nu ska allt slipas, betsas och lackas många varv. Jag är ju inte utbildad snickare, som maken, men jag hjälper till så gott jag kan. Förhoppningsvis hinner vi färdigt till nästa sommar, så att vi kan få uppleva många sådana här kvällar...

6 kommentarer:

Johanna.B sa...

Vilken fantastisk båt. Väldigt mycket jobb kan jag tänka! Hoppas ni blir klara att sjösätta till nästa sommar!

Svar: Va kul, kika på du! :)

Kram
/Johanna

Maria E. sa...

Underbar båt! :) Lycka till med renoveringen. När beräknas hon vara klar?

Skatan sa...

Hej! Kul att hitta till ännu en lokal förmåga. Nu skall jag kika lite närmare på din blogg :)

SOv gott,

Skatan

Elise sa...

Vilken fin båt och vilket roligt projekt! Lycka till! Träbåtar är verkligen jättefina.

Ihhh sa...

Maria: Längre svar i Marias blogg.
Skatan: Kul att du hittade hit... Ska kika in hos dig framöver :)
Elise: Ja, det är nåt speciellt med träbåtar :). Men mycket jobb om man behöver renovera.

Ihhh sa...

Om någon är intresserad av att läsa mer om renoveringen av Agnes har maken bloggen www.mahognyagnes.blogspot.com.