fredag 5 september 2008

Målning av Linda i lime och vitt

Ett av Linda Anderssons alster i lime och vitt. Personen som beställde denna målning var en av Lindas kollegor på Holmsundsblommor. Den vita ytan skulle dekoreras av beställaren själv, i efterhand. (Kika in på Holmsundsblommors blogg förresten, de visar en orkidé i en djupröd färg som jag mer än gärna skulle ta hand om. Den är så vacker! Mina har tappat alla sina blommor.)

Veckans ämne på Illustration Friday är "clutter" som betyder ungefär "belamra" enligt min ordbok. Faktiskt ganska inspirerande. Jag ser framför mig högar, mängder med prylar. Massor och proppfullt. Men det mesta kan ju belamras med det mesta. Det var länge sedan jag deltog nu, så det kanske är dags.

På måndag kan jag titulera mig klasskamrat och elev.

Inga kommentarer: