måndag 16 juni 2008

Vita ranunkler

Vita ranunkler 40x40 cm, olja och tusch på duk.

En tavla med ett, vid det här laget gammalt motiv i nya färger, målad till utställningen i Vindeln. Det är ju bara några veckor kvar nu! Det börjar kännas pirrigt.

Att göra innan utställningen:

- Ramar. Jag har tre målningar som behöver ramas in. På onsdag ska jag fördjupa mig i priser, modeller och tillvägagångssätt.

- Visitkort. Jag skulle vilja gör någon slags visitkort!

- Åka till Vindeln. Besöka kvarnen och se hur andra lagt upp sina utställningar.

Bloggens innehåll kommer förmodligen att kretsa kring detta den närmaste tiden. Och just det, tack för era intressanta, innehållsrika kommentarer till förra inlägget! Det är så nyttigt och roligt att få veta hur andra tänker och gör.

9 kommentarer:

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Superfin målning!! Ser fram emot att läsa om din kommande utställning (vilken jag har en vision om att själv ha någon gång) Använder du flytande tusch till dina målningar?
Du undrade om vilka tuschpennor jag hade köpt (för surt dyra pengar), dom heter Copic och är ifrån Matton. Men har märkt att dom "blöder" igenom papper, så idag har jag köpt specialpapper för fiberpennor som är ytbehandlade på nåt sätt så att det inte går igenom. Det blir dock inte lika intensiva färger som på "vanligt" papper. Kunde inte låta bli, så jag köpte 10 till idag. Perfekt att ha med sig på semestern, om man inte orkar släpa med sig målargrejor, just för att det finns ALLA nyanser man kan tänka sig. Nu ska jag skanna in några nya små pojkar som jag ritat, och jag håller med, när man skannar in bilder så ser man kvalitén eller om dom inte håller.
Lycka till med utställningsförberedelserna (jösses vilket långt ord det bidde)
/Nadja

Linda sa...

Hej vännen min! Hoppas du inte e helt ledbruten efter vår ume-runt på inlines igår...jag e bara lite stum i benen men annars bara bra!Hur går det med alla tavelprojekt? Vet du vilken dag du kommer vara i kvarnen? Vill verkligen hinna förbi. Kramar

Ihhh sa...

Linda: Fredagen den 11/7 är jag där. Vernissage är kl 17-20. Annars vet jag tyvärr inte än, men meddelar så fort jag vet. Kramar

Ljuvligt Hemma sa...

Vad bra att du hittat pilen, ha ha :)

Fina visitkort kan du fixa här http://www.johnlook.com/sv/
Men du kan säkert göra lika fina på egen hand!

Kram kram

carra sa...

Läcker målning! Det skulle bli fint som tryck på en T-shirt och/eller en väska.

Ja gud, nu börjar det verkligen närma sig... jag lämnade in till inramning förra veckan, har beställt fler visitkort (på vistaprint.se) och ska härnäst försöka skapa ett snyggt inbjudningskort till vernissaget. Jag borde åka också till Vindeln och kolla in lokalerna. *stress*

Min vän J har fått följa mina ups and downs (från lugn till hysteri på samma dag, åsså tillbaka igen :)) inför utställningen via email, och hon föreslog att jag skulle skriva ett kåseri om det. Hihi. Får se om jag får ihop något.

Ska bli kul att ses! Välmenande spark där bak!
Carra

Maria E. sa...

Grattis till utställningen Sara, altid kul att ställa ut sina grejer! Snygg remake av bloggen med stolarna i topp. :)

Ha en skön midsommar!

Ihhh sa...

Maria: Tack Maria! :) Ha det så skönt du också.

Ihhh sa...

Carra: Hinner inte nån lång kommentar nu, men tack och jag ska svara utförligare på din kommentar senare! :)

Ihhh sa...

Konst-iga tankar: Tack! Jag använder en tuschpenna med penselspets. Faber-Castell Pitt artist pen står det på den. Ha det gott!