onsdag 18 juni 2008

Ramar, visitkort och inbjudningar

Idag har jag varit på tre olika ramverkstäder för att fråga om råd och kolla priser. När jag frågade vilken list som skulle passa bäst till min tavla fick jag olika svar av alla tre... Det handlar kanske helt enkelt mest om smak detta med ramar? Samtliga personer jag talade med var i alla fall eniga om att man ska välja en ram som kompletterar och framhäver motivet. En rammakare sa: "Jag säger som Per Gessle, det är inte musiken som säljer, det är förpackningen". Tja, kanske det?

Uppdraget att rama in mina bilder går i alla fall slutligen till Mattssons ramverkstad på grund av Allan Mattssons genuina trevlighet. Att han också har gediget kunnande tvivlar jag inte på, han har haft sin ramverkstad i 30 år. Allan erbjöd mig dessutom en rundtur i verkstaden där han renoverar målningar nästa gång jag kikar förbi. Intressant!

Just nu sitter jag och jobbar med inbjudningar och visitkort. Hoppas ni har haft en skön kväll!

7 kommentarer:

Sofia sa...

Åh!! Allt är så fint. Jag älskar dina nya logga med stolarna, blir kul att kolla in utställningen den 11e :)Kram!

Margareta, Holmsunds blommor sa...

Oväntat härlig färgkombination!
Gillar också din nya layout.
När jag ser aprikos o hallon ser jag en ornamenterad guldram.
Kram

Ihhh sa...

Sofia: Tack gumman. Kram
Margareta: Lustigt! Jag ser också en guldram framför mig... Lite "indiska" över färgerna. Ska kolla vad Mattsson har för guldigt i sortimentet. Ha en skön helg! Kram

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Ser fram emot lite bilder från utställningen här på bloggen, för det kommer väl?! Lycka till och ha en underbar midsommar!
/Nadja :-)

Elin, elinphoto.se sa...

Då valde du rätt ramaffär. Allan är ju så rar och duktig :-))!

Kram // Elin

Ihhh sa...

Konst-iga tankar: Självklart! :)
Elin: Roligt att du hittat hit! Rar var ordet :). Kram!

Pethra sa...

Min morfar var förgyllare och hade ramverkstad. Som slogan hade de "Ramen är lika viktig som tavlan". Jag tycker deras slogan borde varit "Tavlan är lika viktig som ramen." Lite tyket, så där. :-) Själv målar jag mest på galleridukar och struntar i ramar. (oj, nu vred si morfar i graven...)