onsdag 16 april 2008

Projekt

Tjobidoo! Vårkänslorna sprutar. Hur mycket extra energi får man av att vakna till klarblå himmel och strålande aprilsol? Så pass mycket att man duschar och gör sig i ordning så snabbt att man hinner med ett blogginlägg innan man går till jobbet, trots att man egentligen sovit för länge... Jajjemen.

Men i alla fall. Det blir nog en hel del bilder från mitt arbete med målningarna framöver, eftersom det är det jag hinner med på den tid då jag inte gör viktigare saker. Tänkte att det kanske också är roligt för mina "beställare" att kunna se sina tavlor steg för steg ta form, här i bloggen. Den första tavlan kommer att bli en klassisk pelargon à la Sara i nya färger. Grönt som i bladknoppar och plommonrödlila... Här ovan syns ett färgförslag. (Den röda färgen kommer eventuellt att bli lite mer åt lila.) Nu ska jag skynda till jobbet!

3 kommentarer:

Mia sa...

Ja, ja, mer bilder på arbetets gång! Tycker det är superkul att se hur andra arbetar fram sina verk :) Annars ser det ut att börja fint. Lycka till!

Margareta, Holmsunds blommor sa...

God morgon. Blir spännande att se dina konstverk växa fram. Ska iväg till affären nu.
Kram

Ihhh sa...

Mia: Vad bra :).
Margareta: Okej. Kommer fler bilder framöver.