söndag 20 april 2008

Mera målat

Helgen har varit fullproppad med jobb och aktiviteter, men idag har jag hunnit måla lite! Så här ser ranunkeltavlan ut just nu. Jag ska alldeles strax fortsätta måla. Har börjat med att "skissa" med färgen genom att lägga ett rätt tunt lager. Jag kommer nog att behålla färgen tunn på vissa valda ytor... (Med reservation för att mycket kan hända på vägen.) Blir nästan lite akvarellkänsla.

Åsså vill jag rekommendera ett besök hos Elise! Många finfina alster i hennes blogg, helt i min smak. Det senaste är ett torrnålstryck föreställande en tussilago...

2 kommentarer:

carra sa...

Jag kom med i Konst i kvarn!! Så jag måste verkligen få tacka dig för tipset! :) Fortsätter att hålla tummarna för dig tills jag har fått höra hur det har gått.
Kram,
Carra

Margareta, Holmsunds blommor sa...

Håller också tummarna för dig när jag hinner. Vi har så mycket nu. Fortsätter att hålla koll på dina ranunkler. Gillar akvarellkänslan.
Kram