onsdag 23 april 2008

Gäckad

Den här eländes limetryffelgröna färgen gäckar mig! Det är svårt att visa på foto eftersom den ser blekare ut på bild än i verkligheten. (Den ser nästan turkos ut ovan.) I morse när jag vaknade och gick för att inspektera gårdagens arbete fann jag att min limetryffelgröna färg var mer eller mindre limegrön, utan det minsta uns tryffel. Nu har jag lag i mer vitt, och jag tycker väl själv att det börjar likna det jag är ute efter. Jag som tyckte att den gårdagens gröna nyans såg så bra ut på paletten! På en större yta blev den väldigt intensiv. Men, det är sällan det brukar bli som jag tänkt mig på en gång. Ikväll lägger jag (eventuellt) på mer vitt.

Också vill jag tacka varmt för era kommentarer... Hinner tyvärr inte svara just nu. Måste pinna iväg till jobbet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman,blir fint tycker jag!Det är väl inget fel på den där snygga färgen ;)...har du hittat nån arbetsivrig?Kram från mamma!

Ihhh sa...

Sötmamma! Kram till dig.