måndag 24 mars 2008

Gullanarvet och mormors flicksrumsmöbel

Det var meningen att det skulle bli ett tecknat "hemma hos" reportage, men det blev lite staplar med möbler (också). Den översta bilden visar i alla fall vårt linneskåp med en grupp tavlor över och ett gäng kiwilyktor ovanpå. Det står mellan två fönster i vårt vardagsrum och kommer från Gullan, en gammal dam som min farmor och farfar ärvde för ett gäng år sedan. Skrivbordet bor i vårt sovrum och det är en gåva från mormor och morfar. Det är jättefint, men tyvärr lite för lågt att sitta vid.

Fler bilder hemifrån oss kommer framöver.

Förresten vill jag säga till den lilla skara som kikar in här i bloggen ibland att jag verkligen blir jätteglad över era besök och kommentarer! Ni gör det ännu roligare att fortsätta blogga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint...kul med nya ideer ;) !!Lite nostalgi,måste jag säga!Hörde att du känner dig bättre med förkylningen idag,skönt,själv sitter jag här med en sjuk man...Men själv står jag fortfarande pall :-) /kram mamma

Ihhh sa...

Ja, ni har ju också bott med flickrumsmöbeln! Hälsa pappsen att han ska krya på sig! Stor kram