måndag 11 februari 2008

Spraypaintingsession

Iklädda huvtröjor och färgfläckiga arbetsbyxor gav vi oss alltså förra veckan av till Lindas garage för lite spraymålning. Många duktiga tjommar målar ju helt på fri hand med denna teknik, men vi använde oss av olika schabloner. Fick lära mig att burken ska skakas ordentligt innan användning, samt hållas uppochner för att "röret" ska tömmas på färg efteråt. Fördelarna med sprayfärg är att färgen torkar snabbt (tog ca 10 min) och att det är enkelt att ändra om man inte blir nöjd. Linda hade köpt några av sina färger på Clas Ohlsons, samt fått några av en släkting som jobbar som väktare i Stockholm ("de som målar grafitti slänger burkarna och springer när de blir upptäckta").

Så här i efterhand har massa idéer ploppat upp! Med fler färger och mer förberedelse skulle man tex kunna bygga upp ett helt rum på det här sättet. Fick lust att testa tekniken på mitt gamla "rosasugrörsmönster". Hur min bild blev har ni sett. Linda var inte färdig med sina när jag lämnade henne och garaget, så det blir spännande att se dem nästa gång vi träffas.

1 kommentar:

Maria E. sa...

Ser schysst ut! :) Kul att gå lös med färgburkarna...