torsdag 21 februari 2008

Illustration Friday Theory

Theory- food for brain

Jag hade inte tänkt göra någon illustration till IF den här veckan, men en dunderförkylning tvingade mig att vara hemma idag, så det blev en bild ändå. Blir hemma från jobbet imorgon också.

Bloggtips: Om ni inte har kollat in bloggen "Terapeutic pictionary" än så vill jag rekommendera ett besök! Den bloggens innehåll får mig alltid att tänka så det knakar. Upptäckte förresten av en slump att CF Holtermann som ligger bakom "Terapeutic pictionary" medverkar i senaste numret av Elle Interiör.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt!
Jag tror det är en självbiografisk bild du åstadkommit,under din tidiga uppväxt var du som denna hungriga hjärna!
Inte undra på att du kunde läsa å skriva innan skolan.
Kram från Far;-)

zime sa...

Great concept!!! Love the illo.
(^v^)

Sherri sa...

what an interesting idea! cool illustration too!

flossy-p sa...

That's one hungry brain :)
Clever idea, nicely done too. I love the simple but effective way you've applied pattern to indicate the table surface.

Magic Penny sa...

Great idea. I love the pink shade and all the letters and texture.

Ihhh sa...

Thank you all for your kind comments! I appreciate them a LOT!

Far: Det kanske ligger nåt i det?! Stor kram till dig å mamma. (Tur att förkylning inte smittar via internet, för den här var hemsk.) Mamma, tack för ditt uppmuntrande sms, har inga pengar på mobilen, så jag svarar här! Angående bilden så är jag nöjd med idéen, men inte helt nöjd med själva utförandet. Kul att du gillade den. Kram igen!

Mia sa...

Så himla snyggt det blir med något så enkelt som lite färgläggning i PS. Gör stor skillnad faktiskt. Fint!

Ihhh sa...

Mia: Tack! (Längre svar hos Mia.)