tisdag 22 januari 2008

Stora slätten

Stora slätten nära mig

Igår var jag härligt ledig, så jag passade på att gå en promenad med kameran. Gick dit näsan pekade och då såg jag Huset. Litet, näpet och rött med skogen som rock och med en vidunderlig utsikt över slätten. Bara ett stenkast från den mellanstora staden, ja det ligger precis på den tunna linje där stad möter landsbygd. Nu är det bara att blunda hårt och önska att det blir till salu. Till ett överkomligt pris.

Tänk att jag bor bara några hundra meter från Den stora slätten, och har aldrig promenerat där förut! Jag hann tyvärr bara bli varm i fotokläderna, så tog batteriet i Ixusen slut. Ska återvända en annan dag med dubbla batterier.

Blev förevigad på jobbet idag. Av en digitalkameraägande Kanadensiska på sverigevisit... Så nu kanske hon kommer visa mig för alla sina vänner hemma i Kanada. Konstigt.

2 kommentarer:

nevnarien sa...

Hehe, ja tack så mycket och jag säger det samma: välkommen till min :)
Det dumma är bara att jag "glömt av" hur det är att rita för hand, nu när jag har ett sånt effektivt och bra programm - det är lite synd... Måste ta tag i det här och köpa mig lite bra material och verktyg så att jag kan börja igen... :)

nevnarien sa...

svar: Åh tack så mycket :) Ja jag gillar de flesta sätt som finns att rita på - men att rita för hand överglänser ju datorn såklart, eftersom det är mer magiskt ^^
.
Jag får tips från läsare lite titt som tätt.... Och det är jag väldigt glad för.. de är mina extra ögon utåt.. :)