torsdag 30 augusti 2007

Tänkt om kreativitet...


Jag har inte producerat något nytt, så här är några gamla skisser från gymnasietiden. Farfar har jag visat förut i annan form, ovan honom ser ni min älskade mamma vila.

I morse funderade jag över det här med skapande, hur olika moment i processen tar olika slags energi i olika mängd. Så är det i alla fall för mig. T ex:

-Att söka motiv, skissa och komponera en bild kräver mest tankekraft, energi och inspiration. Jag behöver passion för uppgiften och bra idéer.

-Att måla, eller färdigställa själva motivet kan jag göra efter en normalt ansträngande arbetsdag.

-Efter en tung arbetsdag passar det mig bäst att göra något monotont och enkelt, t ex sticka slätstickning.

Det var en av de saker jag hann fundera över idag. Meningsfullt? Kanske inte...

Inga kommentarer: